ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνάδελφοι –σες
Άλλη μια εκπτωτική περίοδο έφτασε στο τέλος της. Για να μπορέσουμε να έχουμε μια εικόνα για την οικονομική κατάσταση του Εμπορικού Κόσμου των Χανίων ο Εμπορικός Σύλλογος Χανίων πραγματοποίησε μια τηλεφωνική έρευνα .
Σκοπός της έρευνας ήταν να δούμε την αυξομείωση του τζίρου μέχρι τώρα , αλλά και πιο εξειδικευμένα για την εκπτωτική –καλοκαιρινή περίοδο. Επίσης κατά πόσο οι
συνάδελφοι θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην βαριά φορολογία.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν τα εξής:
Ο τζίρος στην εκπτωτική περίοδο σε σύγκριση με τα περσινά δεδομένα κυμάνθηκε πτωτικά από 10% έως 14%.
Ένα ποσοστό που κυμαίνεται από 20% έως το 25% των συναδέλφων δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις φορολογικές –ασφαλιστικές υποχρεώσεις ενώ άλλο ένα 20% φοβάται ότι βραχυπρόθεσμα δεν θα τα καταφέρει να είναι συνεπές.
Επειδή κατά τη καλοκαιρινή περίοδο οι προσδοκίες από τον τουρισμό είναι πάντα μεγάλες , η εικόνα που έχουμε είναι η εξής :
Σε εμπορικά καταστήματα στην τουριστική περιοχή Χρυσή Ακτή –Αγ. Μαρίνα-Πλατανιάς –Γεράνι και κατά την περίοδο Απρίλιος-Αύγουστος ο τζίρος είναι πτωτικός περίπου 20% .Μικρή αύξηση 3% έως 5% παρουσιάζουν στην ίδια περιοχή τα μίνι μάρκετ τα μικρά σούπερ μάρκετ και τα αρτοποιεία .Ο τζίρος στην εστίαση στην ίδια τουριστική περιοχή μέχρι τέλος Αυγούστου είναι πτωτικός σε σχέση με πέρυσι 15% έως 20% .
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι λόγο του ότι τα Χανιά ήταν ένας απ τους πρώτους τουριστικούς προορισμούς , η επισκεψιμότητα στα εμπορικά καταστήματα της πόλης μας είτε από Έλληνες είτε από ξένους τουρίστες ήταν μεγάλη αλλά η εισπραξιμότητα δεν ήταν η ανάλογη.
Τέλος αξιοσημείωτο είναι ότι στα παραδοσιακά μαγαζιά που δεν κάνουν εκπτώσεις στα είδη που εμπορεύονται , η πτώση στον τζίρο από την αρχή του χρόνου αγγίζει το 30%.
Συνάδελφοι –σες
Τα συμπεράσματα για την εμπορική δραστηριότητα την εκπτωτική περίοδο αλλά και συνολικά είναι ότι, παρ όλα τα πραγματικά μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων, την καλή ποιότητα των προϊόντων , την φιλική εξυπηρέτηση, παραδοσιακά, προς τους πελάτες μας :
1)Η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή είναι αρκετά περιορισμένη ,από τις περικοπές μισθών –συντάξεων, τα ψηλά ποσοστά ανεργίας, από την σκληρή φορολογία κ.α.
2) Η οικονομική στάθμη του τουρισμού που έρχεται είναι χαμηλή γεγονός που αποδεικνύει ότι και οι Ευρωπαίοι πολίτες περνάνε μεγάλες οικονομικές δυσκολίες
3)Η εμπορική δραστηριότητα ,η μερίδα του λέοντος δυστυχώς καταλήγει στα μεγαλομάγαζα και στις πολυεθνικές.
4)Ένα μέρος των μικρών έμπορων και αυτοαπασχολούμενων το επόμενο διάστημα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στις φορολογικές και στις ασφαλιστικές του υποχρεώσεις.
Καλούμε τον Χανιώτη καταναλωτή να συνεχίσει να στηρίζει έμπρακτα τις μικρές επιχειρήσεις γιατί έτσι θα είναι πολλαπλά ωφελημένος.
Τέλος απευθυνόμαστε στους συναδέλφους και τους καλούμε να συσπειρωθούν γύρω από τον σύλλογο, να συμμετέχουν στις δραστηριότητες του συλλόγου , να αντιπαλέψουμε όλοι μαζί ενωμένοι και αποφασισμένοι ,να διεκδικήσουμε την επιβίωση μας ,την ζωή που μας κλέβουν.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Βουρλάκης Νίκος Μπινιά Ιωάννα